Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Kycklingfile med tvist av Jamie Oliver

Publicerat den  i kategori Vardagsmat
8 portioner

8 kycklingfile
3 morötter
2 palsternackor
1 bit rotselleri
5 vitlöksklyftor
2 gula lökar
3 msk kycklingfond
salt och peppar
curry
Jamie Olivers kryddmix (chilli rosemary and garlic herb crust)
Finns att köpa på ICA Maxi bla

Currysås

Sila av skyn som kycklingen steks i. Häll på 3 dl grädde, smaka av med mer curry, låt koka ihop till simmig koncistens, red av med majzena om det behövs.

Gör såhär

Bryn kycklingfileerna runt om i lite smör. Krydda med salt, peppar och curry. Lägg över i en ungsfast form. Skala och skär rotfrukterna i bitar, lägg runtom kycklingen. Klappa på Jamie Olivers kryddmix på kycklingen, häll på fonden och ca 5 dl vatten.

Låt gå klart i ugn tills kyckligen har en innetempratur på 65 grader.
Servera med nykokt ris (jag kokade mitt ris med kycklingbuljong och gurkmeja)

Linda - Cupcakefluffan
Publicerat den 2011-04-06 klockan 19:17:37 Blogg/hemsida http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Så gott :-)

emelie
Publicerat den 2011-04-07 klockan 10:01:42 Blogg/hemsida http://emsiiiis.blogg.se/

yummiiiiiiie , hungrig jag blev. precis efter frukosten.




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: