Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Inspirationsdag på Konsum

Publicerat den  i kategori Uppdrag
Hej på er! Gud vilka härliga dagar det har varit nu, med sol, värme och mysiga påsklovs lediga barn ;).
Idag for halva familjen i väg till Norge på Handbolls cup heeeela helgen, mindre kul för mej som saknar dom redan, det är tur att 3 av grynen är kvar hemma hos mammi ;).

Själv så har jag varit på konsum och tipsat om lite sallader som man kan ha till alla mysiga grill kvällar som vi nu har framför oss,det var verkligen jätte trevligt idag, många härliga kunder, ni är så himla go och intresserad av det jag gör, tro tusan att jag älskar det jag gör, det är ju tack vare er ;).
Vill tacka er med hela mitt hjärta för idag ;).

Här kommer recepten i alla fall,o ch precis som jag sa idag så behöver man inte följa dom slaviskt, utan gör lite som ni själv känner för, då blir det allra bäst ;).
Tusen kramar till er alla!

Sommrig melon sallad

10 pers
½ Vattenmelon
½ Galiamelon
½ Honungsmelon
1 liter jordgubbar
300 g Italiensk lufttorkad salami
2 pkt fetaost
2 krukor med krisp sallad
1 kruka basika
1 kruka mynta
1 dl olivolja
1 msk honung
pressad saft från 1/2 citron
salt och peppar från kvarn

Gör så här

Riv salladen i bitar och strö ut på ett stort fat. Skär melon och jordgubbar i bitar och lägg på salladen, smula feta osten smått över och riv till sist salamin i bitar och lägg dit.

Hacka basilkan fint och blanda med olivolja ,citron saft och honung. Smaka av med salt och peppar, ringla över salladen. Hacka lite mynta och strö över som kronan på verket ;). Enkelt gott och super smarrigt!

Haloumi och citrus sallad

10 pers
500g valfri pasta
2 pkt haloumi ost
1 påse ruccola
5 persikor eller nektariner
5 apelsiner
50 g mandelspån
3 msk valfri pesto
1 msk hallon balsimico
1 msk olivolja
salt och peppar från kvarn

Gör så här

Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen, se till att den är riktigt al dente. Spola i kallt vatten och blanda sedan med peston. Lägg pastan på ett stort härligt fat, blanda ner ruccola, persikor skuren i bitar och apelsin skuren i skivor.

Grilla haloumin på grill eller i grillpanna, och lägg dit.
Rosta mandelspån i en riktigt het torr panna och strö sedan över.
Ringla över lite olivolja och hallon balsimico, smaka av med salt och peppar. Klart!



Denna sallad är grymt god till grillad fläskfile, grilla den hel, skär i tunna skivor och lägg även den på fatet, hela middagen på ett stort härligt fat. Ät och njut och du hinner umgås med dina gäster ;).
Lycka till kära ni!

Anna
Publicerat den 2011-05-02 klockan 22:18:24 Blogg/hemsida http://iannasliv.blogspot.com

Ser härligt somrigt ut!!!! Det är ju rätt så sk*t rent ut sagt att det blev så kallt idag, när det varit så fint... Men man blir lite sommar-inspirerad här i allafall :-) Kram Anna

josefiné
Publicerat den 2011-05-06 klockan 15:44:49

Hej Linda!

Dín blogg är superfin och din mat ser så himla smarigt ut!

Tänkte bara tipsa att du skulle kunna ha lite större text på dina inlägg, bara ett tips :)

Super roligt att du lägger ut bilder!

I fall du ska baka beskvier någonting, lägg ut det på bloggen (jag ska hålla koll), och gärna receptet! jag är sugen på det och har inget bra recept och då tänkte jag att du kanske har!?

Annalunda
Publicerat den 2011-05-11 klockan 09:43:44 Blogg/hemsida http://gideonas.blogspot.com/

Hej Linda!



Först vill jag gratulera till att lyckan ler mot dig, det är du värd! Underbart att få arbeta med det man tycker om och kunna dela det med sina nära och kära.



Sedan vill jag skicka iväg en hel drös med beröm för att du är så duktig och har en så vacker och (bokstavligt talat) matnyttig blogg! En eloge också till Babbi, som fotar så fint.



Stor kram från Kungliga Hufvudstaden!




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: