Startsidan   ♡    Instagram   ♡    Facebook

Gästblogg by dotter Elin!

Publicerat den  i kategori En 8-barns mammas vardag
Hejsan alla glada läsare!
Jag märker att mamma inte uppdaterar så bra så jag tog beslutet att jag skulle göra något åt det.

Ni undrar säkert vad hon har för sig som inte hinner sitta här och underhålla er, men nu ska jag berätta att för det mesta så pratar hon i sin kära telelur som inte håller tyst en sekund! Hon lagar också väldigt mycket mat (såklart) som jag och resten av familjen får njuta av :)

Hehe. Ja, vad gör hon mer, hon åker runt på olika affärer och bjuder på suverän mat, (jag är själv alltid där och smakar) som jag hoppas att ni också gör! och om jag ska vara riktigt ärlig så ser jag henne inte mer än när hon har somnat i soffan efter halv 8 hos mig eller något annat matprogram som går på TV:n dygnet runt.

Okej, jag överdrev lite där, barnkanaler består nog 70% av tv-tittandet av, men resten är då Moberg hit, Tina dit, Leila dit osv.. När ska jag få tid att titta? Och när man äntligen får tid på söndagkvällen kl 8 och kolla på Stockholm- Båstad, jo vem är inte med? Per Moberg, aja, han är ju trots allt en väldigt skön snubbe och faktiskt rolig att kolla på. Nog om det!

 Det är knappt så att man kan prata med henne nu förtiden, det låter för det mesta såhär när vi ska föra en konversation:

Jag:
-Mamma, vet du vad som hände idag! Jag fick reda på att ............ osv...........

Mamma:
- (1min senare) oj, ursäkta gumman, vad sa du för nått?

Jag:
- Suck och går därifrån.

Så nu har jag gett upp att försöka prata med henne, hej, tack för maten, hejdå och godnatt räcker gott och väl! 
 
Men jag får ju trots allt hennes underbara mat och jag kan också meddela att hon hinner vara världens bästa mamma tros att hon nästan inte hinner med sig själv längre!

Imorgon kommer massor med roliga uppdateringar från mamma, och vad det handlar om får ni allt se imorgon! :)

Hoppas att mitt gästinlägg var okej, jag känner i alla fall att det är bättre än att bloggen står tom utan uppdateringar tills imorgon!

Massa kramar från Elin, eller som mamma säger, Ejjepejj!
Tessan
Publicerat den 2011-04-04 klockan 21:54:28

Tack gulliga Elin för att du hjälper mammsen :) <3

Linda
Publicerat den 2011-04-04 klockan 22:10:13 Blogg/hemsida http://mammaskitchen.blogg.se/

Det är tur att jag har dej,gumman:)Puss

Pernillas
Publicerat den 2011-04-07 klockan 08:45:23

Elin, du är underbar!! <3

Pernillas
Publicerat den 2011-04-07 klockan 08:46:42

Elin, du är underbar! <3




Ditt namn*
Kom ihåg mig?

Din mail (publiceras ej)


Hemsida lr blogg


Din kommentar

Linda Tjällberg

Hej! Jag är en 40 årig åttabarnsmamma från Norrland, som älskar att baka, och då allra mest ljuvliga små rosa bakverk. Min passion för mat och bak fick mig att söka till Sveriges Mästerkock 2011, och här i bloggen finns min resa i programmet, samt min vardag med min make och mina åtta döttrar :) Välkommen!

Follow on Bloglovin


Nu:
Idag:
I veckan:
Totalt: